Noen å snakke med

Fysisk, psykisk og sosial helse henger sammen, og noen ganger trenger vi nye verktøy for å håndtere utfordringene vi møter i hverdagen. Vi i avdeling Psykisk helse har et gratis tilbud til deg som akkurat nå opplever psykiske belastninger. Vi ønsker å bidra til økt livskvalitet og hjelper deg gjerne å ta i bruk nyttige metoder.

Hvem kan få tilbudet?

Du må være 16 år eller eldre. Du behøver ingen henvisning. Det er avgjørende at du ønsker endring, og det er fint om du tenker gjennom hva som er viktig for deg.

Hvordan hjelper vi?

Vi gir hjelp til selvhjelp. Vi tilbyr inntil tre samtaler, og det er satt av 45 minutter hver gang. Du bestemmer selv hva du vil snakke med oss om. Det kan være ensomhet, sorg, krise eller noe helt annet. Vi har lang erfaring med mestringsstrategier og endringsfokusert arbeid, og vi samarbeider med Frisklivssentralen. Vi har taushetsplikt.

Slik tar du kontakt

Hvis du vil gjøre avtale, sender du SMS til tlf. 477 66 080. Vil du heller bare stikke innom, treffer du oss hver onsdag kl. 12:00-18:00 i Frolandia. Når du er kommet, send SMS til tlf. 477 66 080, så henter vi deg i kafeen så snart vi er ledige.

Dersom du ønsker mer info om samtaletilbudet, kan du kontakte avdelingsleder Vibeke Dehli på tlf. 993 59 296 eller sende e-post til vibeke.dehli@froland.kommune.no.