Slik kommer du i gang med treningen etter nyttår

Det er mange som tenker på å komme i gang med treningen etter nyttår.  Mange setter seg mål om å trene mer i året som kommer. Men det kan være lettere sagt enn gjort. Noen sliter med å komme i gang og andre sliter med å holde treningen ved like. 

Her er noen enkle tips til hva du kan gjøre:

  • Vær realistisk å ikke sett deg for høye mål
  • Tenk kvalitet foran kvantitet
  • Sett deg mål som er relatert til livsstil
  • Ikke tenk på vekt
  • Skaff deg et treningsprogram
  • Tren sammen med en venn
  • Ha faste treningstidspunkt
  • Finn det som motiverer deg
  • Tenk langsiktig
  • Husk variasjon på treningen
  • Hold ut de tre første ukene

Bit tenna sammen og kom i gang med treningen igjen. Det viktigste er å komme gjennom den første uka. Klarer du å holde ut en mnd så skriker kroppen etter mer og du er inne i en god stim og det er vanskeligere å avbryte treningen.

Tenk at trening er synonymt med god helse.  Ikke bare får du en bedre vektkontroll men du reduserer også risikoen for en lang rekke sykdommer. Trening gjør deg lykkeligere og gir deg mer energi i hverdagen.  Det har god innvirkning på søvnkvaliteten og ikke minst så er det morsomst og sosialt. Lykke til med treningen din.

Julie Breimyr – Froland IdretssAnlegg